Sunday 28 July 2013

Suplemen Untuk Jantung

Shaklee lancarkan suplemen khusus untuk Jantung - CoQHealth Plus



  Sulplemen untuk jantung adalah produk terbaru Shaklee. Suplemen untuk jantung diberi nama CoQHealthPlus!produk suplemen untuk jantung ini diharap dapat membantu pesakit jantung agak lebih sihat dan sesuai juga kepada sesiapa saja yang inginkan suplemen untuk jantung sihat.

Bradford Richardson (kanan) bersama Victor Lim (dua dari kiri) dan Cindy Latham (kiri) melancarkan produk baharu dari Shaklee, CoQHealth semasa Persidangan Kebangsaan Shaklee 2012/2013 di Subang Jaya, semalam.
SUBANG JAYA 8 Jun - Shaklee Products (M) Sdn. Bhd. (Shaklee Malaysia), melancarkan CoQHealth Plus yang dapat membantu menyokong jantung sihat dan menangani masalah penyakit kardiovaskular yang juga pembunuh nombor satu dalam kalangan rakyat Malaysia.

Presiden Shaklee Antarabangsa, Bradford Richardson berkata, produk terbaharu yang ditawarkan itu mengandungi kesemua perubatan semulajadi daripada campuran 28 miligram (mg) zat makanan larut lemak yang hadir secara semulajadi di dalam tubuh badan (CoQ10) beserta Vitamin E dan ekstrak teh hijau.


"Produk ini didatangkan di dalam bentuk kapsul dengan bantuan minyak kacang soya bagi memastikan penguraian serta penyerapan yang maksimum dalam sistem tubuh badan ketika diambil.


"Dengan sebiji kapsul yang diambil sehari selepas makan, ia mampu menyokong penghasilan tenaga bagi jantung, meningkatkan peredaran serta membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah serta juga kaya dengan lain-lain kebaikan," katanya di sini hari ini.


Beliau berkata demikian dalam ucapan perasmian Persidangan Kebangsaan Shaklee 2012/2013.


CoQHealth Plus dijual pada harga RM124 kepada bukan ahli manakala hanya RM99 bagi ahli.


Yang turut hadir Pengurus Besar Serantau Shaklee, Victor Lim dan Naib Presiden Kanan Pemasaran Global Shaklee, Cindy Latham.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130609/dn_17/Shaklee-Malaysia-lancar-CoQHealth-Plus#ixzz2Z616qQzV
© Utusan Melayu (M) Bhd 




Coenzyme Q10 biasanya dikaitkan dengan pencegahan serangan sakit jantung.

Apakah Coenzyme Q10 ni?

Ia adalah nutrisi larut lemak yang ditemui secara semulajadi dalam setiap sel tubuh kita untuk fungsi sel yang baik. Terutama pada organ-organ yang bekerja keras seperti jantung, hati, pangkreas dan buah pinggang.

Coenzyme Q10 bertindak umpama spark plug bagi sel bagi menukarkan makanan kepada tenaga untuk fungsi sel. Sel tubuh kita membakar gula dan lemak dari makanan kita, dan CoQ10 ni diperlukan dalam proses ini. Proses penghasilan tenaga inilah yang membolehkan jantung berdegup dan organ lain berfungsi.

Tanpa Coenzyme Q10, sel-sel kita tidak dapat menghasilkan tenaga.. umpama lampu tanpa starter. Walaupun lampu masih baru, bekalan elektrik elok, tapi tanpa starter lampu tak boleh menyala.

Tubuh kita menghasilkan CoQ10 sendiri, tapi penghasilannya makin menurun bila kita makin meningkat usia. Samalah seperti kolagen dan sebagainya. Faktor luar seperti diet yang tak seimbang, pendedahan terhadap redikal bebas dan penggunaan ubat-ubatan juga mengurangkan COQ10 dalam tubuh.

CoQ10 membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaannya mengepam darah sekaligus memperbaiki aliran darah.

Ia juga bertindak sebagai antioksidan yang kuat dan membantu melindungi arteri dari pengoksidaan kolesterol LDL yang menyebabkan penyumbatan salur darah.

CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.


CoQ10 telah dibuktikan dapat:
• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap 
   pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di 
   dalam darah


Apakah perbezaan CoQHealth Plus:

  • 1 kapsul CoQHealth Plus = 28mg CoQ10 = 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli!
  • CoQ10 + Vitamin E = mengukuhkan keupayaan antioksidan yg terdapat dalam Vitamin E. CoQ10 bantu kitar & jana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel2 tubuh.
  • Ekstrak Teh Hijau (mengandungi procyanidins) - menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah & jantung)
  • CoQ10 dari kaedah penapaian yis semulajadi - bahan mentahnya merupakan satu2nya CoQ10 semulajadi dari yis yg ditapai (sumber telah diuji dan diyakini ramai mempunyai kualiti tinggi dlm sumber bioketersediaan CoQ10.
  • Tanpa Gluten.

Dos: 1 kapsul sehari selepas makan
goodnaturalheal@gmail.com

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjq8JHHHirfTikO618LjL2QL9mzlOk4qPtuXWGwELCrzmUT5TyHOmO1RViw3E-hiBGFbr4OVCgsWpSGJFm6Puw0RZ7hU3yI7SIKTwf1QBUphUMwRinpSjBliC0zC-GMVYStG-brqaFKng8/s1600/sms+or+whstsapp.JPG  Rahimin 012 9522559
 
Sila la ye..

2 comments:

  1. salam min..wah! majunya biz skrg. abe cub nak add min di google+ tp x leh...x pe difb pun ok.. cari www.facebook.com/sirzuki. abe ngajar di tanah merh, kelate. selamat hari raya..

    ReplyDelete
  2. Bereh abe ki..saya ikut sunnah nabi berniaga sambil tolong org yang memerlukan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...