Friday, 29 November 2013

ESP : Kebaikan 30 KG Soya Dalam Setiap Bekas.


ESP adalah HOT ITEM/PRODUCT dari Shaklee yang kini merupakan HOT SELLING/ON DEMAND produk dikalangan mereka yang mahu cantik sihat lagi bertenaga. WOW! Betul ke ada produk yang boleh dapat 3 kebaikkan ni sekaligus? Nak tahu banyak lagi tentang ESP? Jom baca ni:


  1. Apa itu ESP? Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi. Didatangkan dalam canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau jus buah buahan. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.
  2. ESP dengan Alfalfa mana bagus untuk susu ibu? Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Alfalfa juga mengandungi protein tapi dalam kuantiti yang sedikit. Kedua-duanya bagus untuk ibu dan kesannya adalah mengikut individu masing-masing. Juga ikut budget. Alfalfa lebih murah berbanding ESP. Yang penting, kekerapan penyusuan harus setiap 3-4 jam dan sehingga payudara dikosongkan, barulah peningkatan susu berkesan.
  3. Jika dah amik alfalfa masih perlu protein ke? Boleh mengambil kedua-duanya jika berkemampuan. Alfalfa dan protein mengandungi banyak kebaikkan lain lagi yang berbeza. 
  4. Berapa harga ESP?Harga EP bagi semenanjung ialah RM150 manakala bagi Sabah Sarawak ialah RM155.(Sila hubungi saya utk mendapatkan harga istimewa). 
  5. Berapa lama tahan satu canister ESP? Dengan pengambilan 3 sudu sehari, ESP boleh bertahan sehingga 1 bulan setengah.
  6. Apa rasa ESP? ESP Shaklee berperasa mild soya. Sekiranya anda tidak mnyukai rasa soya, ada pelbagai resepi lain ESP yg boleh dicuba
  7. Jika saya order hari ini, bila saya boleh terima?InshaAllah penghantaran mengambil masa 1-4 hari bekerja bergantung kpd kawasan. 
  8. Apakah kebaikan lain ESP?Membantu pembentukan sel baru.Baik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahanBagus untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak jadi boleh share dengan anak yang setahun ke atas dan seisi keluarga.Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan.♥lagi info dibawah♥
  9. Bagaimana nak order ESP?Anda cuma perlu hubungi saya dan saya akan uruskan pesanan anda dengan kadar segera 012 9522559
  10. Siapa yang tidak boleh ambil ESP? Siapa yg boleh mengambil ESP? Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein tidak digalakkan.
    Sesuai untuk semua:
    1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas.
    2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.. no more heavy breakfast.
    3. Ibu-ibu yang menyusu: Membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu disamping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.
    4. Pesakit kencing manis: mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
    5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri..WOW!
    dan lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yg berdiet, nk tambah tenaga…anda, sy, kamu dan dia yg sihat dan ingin kekal sihat..InshaAllah
Mahu membuat tempahan?



goodnaturalheal@gmail.com

 http://3.bp.blogspot.com/-4_lUoZ6E69g/UPQiicocOII/AAAAAAAABps/YKvglfIETlc/s1600/sms+or+whstsapp.JPG  Rahimin 012 9522559
Sila la ye..
     

Wednesday, 27 November 2013

Atasi Musim Demam Selsema

Kebanyakan kita akan mengalami demam selesema pada masa2 tertentu. Contohnya bila kita terdedah dengan perubahan cuaca yang drastik. Biasanya apabila kita semakin dewasa, semakin jarang kita diserang demam selesema. Sebab apa?

Demam selesema merupakan jangkitan virus pada lapisan dalam hidung, sinus, tekak dan saluran pernafasan bahagian atas. Sistem pertahanan badan kita adalah senjata terbaik untuk melawan virus ini. Antibiotik tidak dapat membunuh virus. Inilah sebabnya kenapa bila kita meningkat dewasa, kita semakin jarang dijangkiti demam selesema. Kerana, sistem pertahanan badan kita juga meningkat seiring dengan umur.

Gejala biasa demam selesema :


  • sakit tekak / tekak kering biasanya menjadi gejala pertama yg dikesan apabila kita dijangkiti demam selesema.
  • hidung berair - hingus biasanya akan keluar jernih dan semakin lama akan memekat.
  • Hidung tersumbat (penyumbatan rongga hidung) - bagi bayi yang menyusu, keadaan ini mmg sangat sukar bagi mereka. Adakala sehingga mereka tidak mahu menyusu kerana tidak boleh bernafas.
  • Bersin - ini disebabkan usaha badan untuk melapangkan rongga hidung
  • Batuk - sama ada kering atau berkahak.
  • Suara serak / parau - ini disebabkan peti suara membengkak kerana kehadiran virus.
Ada juga yang akan mengalami gatal telinga, sengal2 badan dan hilang deria bau dan rasa.
Bagaimana mengelakkan demam selesema?
Mungkin gejala ini sukar dielakkan, tetapi ia masih dapat dikurangkan dengan menjaga kebersihan badan, rumah dan persekitaran. 
  • selalulah amalkan mencuci tangan sebelum makan, selepas ke toilet, bagi ibu2 cucilah tangan setiap kali menukar diapers bayi anda.
  • tutup mulut ketika batuk / bersin
  • elakkan menggosok mata dengan tanganyg kotor.
  • elakkan bersesak-sesak dikawasan yg terlalu ramai orang.
  • minum air secukupnya
  • makan makanan seimbang - pastikan diet kita mengandungi nutrien yg lengkap dengan vitamin C.
Hasil penyelidikan  mendapati Vitamin C  berpotensi mengurangkan tempoh demam selesema dengan menguatkan sistem imun. Jom tengok apa vitamin C Shaklee ada untuk kita semua.
Sustained Release Vita-CTM500 mg
Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.
Paling penting, Vita -C Shaklee tidak mengandungi pewarna tiruan, pemanis, perasa atau bahan pengawet tambahan.

Hubungi saya segera kerana vitamin ini sering kehabisan stok: sms/whatsapp 0129522559

Friday, 22 November 2013

Rahsia kurang risiko jatuh sakit.

Pada tahun 1915, multivitamin pertama di dunia telah dicipta dengan nama 'vitalize-mineral' dan disingkatkan kepada vita-min. Perkataan vitamin digunapakai hingga kini, ia bermula dadi Shaklee.
Seiring dengan peningkatan teknologi, multivitamin daalam bentuk cecair telah diubah kepada tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Dengan 30 nutrisi harian lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting dalam setiap tablet menjadikan vitalea sangat seimbang. Ia juga disalut dengan serbuk nutrisi kegemaran ramai - spirulina.

Vitalea merupakan multivitamin paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga badan manusia. Mineral yang terkandung didalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan pantas oleh usus kecil.




MANFAAT UTAMA :

• Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan badan dan kekuatan fikiran, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam pembelajaran mahupun kerja harian.

• Pelengkap nutrisi - kekurangan vitamin dan mineral penting akibat amalan pemakanan yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang vegetarian dan anaemia.

• Keupayaan sistem produktif - penting kepada kanak2 dan remaja yang sedang membesar.

• Metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

• Elemen penting pada sel badan - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon, serta menjaga kesihatan tirod.

• Melindungi organ- melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

Ujian klinikal membuktikan, dengan mengamalkan vitalea selama setahun dapat mengurangkan risiko jatuh sakit sehingga 65%.

Siapa yang suka jatuh sakit angkat tangan?

Wednesday, 20 November 2013

Vitamin sintetik vs vitamin semulajadi Shaklee

Produk Shaklee terdiri daripada pelbagai produk makanan tambahan, penjagaan diri dan penjagaan rumah. Ia adalah dari bahan semulajadi, yang terbukti selamat dan berkesan. Malah telah melalui banyak ujian klinikal sebelum sampai ke pengguna. 

Kebanyakan produk di pasaran yang mengandungi Vitamin C adalah dari sumber sintetik, contohnya asid askorbik yang dimasukkan ke dalam tablet. Ia terhasil daripada ujian makmal bagi menggantikan Vitamin C sebenar. Harganya lebih murah tetapi khasiatnya tidak dapat digunakan sepenuhnya oleh pengguna. Sebagai contoh, daripada 100mg Vitamin C/tablet, penyerapan badan mungkin hanya pada kadar 10-20 mg sahaja. Dan selebihnya dibuang begitu sahaja. Bukan ia satu pembaziran kepada wang yang diperuntukkan untuk membeli Vitamin C sintetik tersebut ? Jadi kenapa pilih sintetik ? 
 
Lihat kepada hasil analisa kromatogram ke atas sumber Vitamin C ini. 

Garisan yang jelas dan bergalur bahagian tepi didapati pada corak bahan-bahan semula jadi adalah disebabkan oleh enzim dan aktiviti enzim yang berlaku. Semakin jelas garisan tersebut menunjukkan terdapat unsur semulajadi yang kuat di dalam bahan tersebut. Perkara penting yang perlu ingat bukan sahaja sumbernya sahaja tetapi juga proses yang terlibat dalam menentukan produk akhir. Ini kerana manusiatidak boleh mencipta produk yang penuh dengan enzim jika anda menghasilkan produk menggunakan haba yang tinggi. Ini akan hanya  memusnahkan enzim. Sama seperti anda tidak boleh mengambil kentang dan rebus dan kemudian menanamnya dan mengharapkan ia berkembang.

Mari kita lihat pada gambar pertama. Satu adalah C semulajadi (gambar kiri atas) dan Vitamin C sintetik (asid askorbik), Jus Orange Asli (gambar kiri bawah) dan jus oren sintetik yang anda biasa lihat di kedai runcit. Perhatikan kejelasan garisan dan tepi sisi bergalur tersebut. Ada perbezaan bukan ?
Sekarang, perhatikan garisan dan galuran tepi yang sama yang wujud ke atas produk yang dihasilkan oleh Shaklee, iaitu multivitamin Vita  Lea dan Vitamin C. Garisan tersebut semakin jelas. Bukankah ia satu penanda bahawa produk Shaklee adalah daripada sumber semulajadi ? 


Vitamin C Shaklee adalah diekstrak daripada bioflavanoid yang didapati daripada kulit oren yang mempunyai kandungan Vitamin C lebih tinggi daripada isi oren itu sendiri. Malah ia ditambah baik dengan biji anggur yang meningkatkan kandungan Vitamin C. Selain itu, istilah "bio" digunakan kerana ia dapat meresap masuk ke sel selular badan yang paling seni bagi tujuan penyerapan yang tinggi. 

Jadi, penyerapan khasiat ini dapat meningkatkan sistem imunisasi badan bagi melawan penyakit. Malah pengguna dapat melihat manfaat daripada perubahan kulit yang kusam kepada "glowing", mengurangkan stress, membantu penyerapan nutrien dari yang diambil dari makanan, mengurangkan risiko gusi berdarah dan turut membantu dalam pemulihan arthritis dan pembentukan pelincir pada sendi. Itu adalah sebahagian daripada manfaat menjadi lebih sihat dan dapat melakukan aktiviti/kehidupan seharian dengan lebih yakin dan gembira. Pada harga yang lebih murah jika dibandingkan dengan kualiti produk, berbanding dengan vitamin sintetik, pengguna mendapat kesan dan hasil yang meyakinkan.  Nilai wang ringgit yang dilaburkan dimanfaatkan dengan kesihatan yang baik. Bukankah itu menguntungkan ?

Tuesday, 19 November 2013

Lelaki tak payah makan suplemen?

Siapa kata ? Kajian menunjukkan orang lelaki paling perlukan makanan tambahan seperti vitamin dan mineral. Kenapa ya ? Senang jer, untuk yang tak kuasa nak baca artikel dan Journal. Pergilah ke IJN dan hospital, siapa pesakit yang paling ramai. Orang lelaki. Yang tukang eskotnya ialah para isteri yang setia. Sanggup menunggu berjam-jam, meneman suami di wad lagi. Bak kata Prof Muhaya, para suami yang macam ni, tanya mereka "Bang, kalau terus macam ni, abang boleh pilih siap-siap nak duduk hospital mana esok?"...yerlah yang orang lelaki la yang paling banyak hisap rokok. Tak malu dan tak tak tau pula nak hormati orang lain yang sedang makan, hisap rokok di tempat awam dan di depan anak isteri pula. Jika keluarga mereka sendiri pun mereka tak boleh hormat, apakan daya kita sebagai orang luar. Ini adalah fakta ya. Perhatikan sekeliling kita. Bila dah sakit nanti mulalah 1 keluarga berkampung di hospital.

 

Satu perkara yang saya sering perhatikan kepada baby yang lahir. Tips ini saya dapat dari pembacaan saya. Tapi bila diperhatikan ada benarnya. Saya nak tahu jika ayah/abah/bapa kepada bayi tersebut adalah perokok atau tidak memang senang sahaja. Perhatikan bibir atas mereka. Jika ia merah bermakna bukanlah perokok. Jika ia nampak lebam dan warna bibir atas dan bibir merah tidak sama, memang sahlah bapanya perokok. Kasihankan, dari situ kita dah boleh bayangkan berapa banyak asap rokok yang ibunya sedut (second smoker) sewaktu hamil dan bibir tadi adalah sebahagian kesannya yang boleh kita nampak. Belum lagi kesan tak nampak...

Nak berhenti merokok memang banyak alasannya, bukan senang. Jadi, sebelum terlambat ambil supplement Shaklee untuk mengimbangi kesan tadi. Info menunjukkan:
vivix Shaklee sesuai untuk berhenti merokok :

vivix untuk berhenti merokok dan jadi lebih sihat

Vitamin lain yang sesuai untuk lelaki
  • Asid lemak Omega 3 dapat meningkatkan kesihatan kardiovaskular (jantung, pengaliran darah, otak dan sendi)
  • Vitamin E dapat memelihara jantung, otot, prostat, peparu, kolon/usus dan sistem imunisasi badan
  • Zink sangat baik untuk tindakbalas enzim dan kimia tubuh. Ia juga memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki.
Jadi apa tunggu lagi. Dapatkan OmegaGuard, Vitamin E dan Zinc untuk pada harga istimewa 

Mahu membuat tempahan?



goodnaturalheal@gmail.com

 http://3.bp.blogspot.com/-4_lUoZ6E69g/UPQiicocOII/AAAAAAAABps/YKvglfIETlc/s1600/sms+or+whstsapp.JPG  Rahimin 012 9522559
Sila la ye..
 

Sunday, 17 November 2013

Bagaimana menjadi menjadi kacak dengan Suplemen Shaklee

Gambar Hiasan: sumber google.

Bagi lelaki yang ingin tampil kacak dan berkeyakinan perlulah menjaga segala aspek terutamanya kesihatan. Shaklee menyediakan suplemen yang sesuai bukan untuk wanita sahaja tetapi untuk lelaki yang "macho" diluar sana.
Ketiga-tiga suplemen ini  secara keseluruhannya memberi kebaikan seperti :
  • Memelihara kesihatan prostat
  • Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan
  • Memelihara jantung yang sihat
  • Membantu mengekalkan tekanan darah normal
  • Mengawal tahap kolesterol yang sihat
Jom kita lihat apakah kebaikan setiap satu suplemen ini.
ZINC COMPLEX
Zinc merupakan satu komponen yang amat penting dalam proses tumbesaran dan perkembangan tubuh badan. Ianya hadir di dalam tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindakbalas enzim di mana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviti biokimia.
Satu tablet sehari sudah cukup untuk membekalkan 100% nilai harian bagi zinc.
Bagi lelaki zinc amat penting dalam sistem reproduktiviti. Ia membekalkan nutrien kepada sistem pembiakan lelaki di samping memelihara kesihatan keseluruhan sistem tersebut. Kajian mendapati pengambilan zinc di di kalangan lelaki dapat mengurangkan pembengkakkan pada kelenjar prostat dan mengatasi masalah yang berkaitan dengan sistem pembiakan lelaki.
Oleh itu pengambilan zinc amat digalakkan oleh golongan lelaki untuk mencegah penyakit dan masalah yang berkaitan dengan kesihatan lelaki seperti kanser prostat dan sebagainya.
VITA E COMPLEX
Vitamin E merupakan sejenis antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak dan prostat di samping meningkatkan fungsi peparu, kolon dan keimunan. Bagi lelaki vitamin E memberi kebaikan dalam mencegah kanser prostat.
Satu kapsul gel lembut Vitamin E membekalkan 400IU vitamin E daripada sumber semulajadi dan 10mcg selenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti Vitamin E. Untuk kehenseman :
  • Vitamin E mencantikkan & melembapkan kulit
  • Vitamin E mengatasi parut jerawat & dapat mengecutkan jerawat yang baru nak naik.
OMEGA GUARD
Omega Guard turut disarankan kepada golongan lelaki memandangkan mereka juga berisiko menghidap penyakit jantung, darah tinggi dan stroke. Khasiat yang terkandung dalam omega berupaya mencegah pelbagai penyakit yang berkaitan dengan sistem kardiovaskular.
Satu hidangan omega guard membekalkan 990mg asid lemak omega 3 yang terkandung di dalam Omega Guard Shaklee.
Kesimpulannya, jika anda seorang lelaki yang mementingkan kesihatan, bermulalah dari sekarang untuk mengamalkan pengambilan ketiga-tiga suplemen ini untuk memcegah anda daripada di jangkiti penyakit-penyakit yang tidak diingini. Omega guard juga membantu dalam pembakaran lemak dan mengurangkan lemak dalam badan dan tinggallah otot otot yang mancho tu.
 


Friday, 15 November 2013

Set slimming lebih optimum

Pn. Musliana Mustafa :

Shaklee merubah impian menjadi kenyataan...



" Masalah kegemukan memang menghantui diri saya sejak dari zaman remaja hinggalah kepada umur 30 an ni....Pelbagai ubat-ubatan, murah dan mahal telah saya cuba...termasuk slimming center yang memakan ribuan ringgit....berat memang la turun tapi sekejap jer, bila makan je berat naik balik...sampai saya jadi takut hendak makan....susah hati....tekanan darah tinggi pun melambung2 bila badan naik ni.....tapi sekarang semua tu takde masalah lagi...Shaklee telah menjadi penyelamat kepada saya......Herblax, Alfafa, Omega, Lecithin dan esp membuatkan saya sentiasa tersenyum......sambil slimkan badan kulit pun jadi cantik......ubat darah tinggi pun saya dah tak ambil lagi sejak ambil supplement ni......toxin dalam badan pun dah takde.......walaubagaimanapun saya masih belum berpuas hati dengan berat ni lagi.....insyaAllah, dengan Shaklee saya tak perlu risau lagi......berat 89 tapi saya hilang inci yang sangat banyak.....Alhamdulillah..."


Semakin ramai pengguna yang telah memilih Set Slimming daripada Shaklee & meyakini keberkesanannya..Tapi bagaimana vitamin boleh berfungsi dalam proses menurunkan berat badan?
1  
Set Slimming Optimum mengandungi ALFALFA, LECITHIN, HERB LAX, ESP @ CINCH, CINCH ENERGY TEA MIX DAN JUGA OMEGA GUARD. Let's go through one by one...



1.       Alfalfa : Mengandungi kandungan serat yang tinggi untuk mengangkut lemak dan                                         toksin keluar dari badan.

2.      Lecithin : Berfungsi untuk memecahkan lemak dan mengelakkan lemak daripada tergumpal 
                         dalam saiz yang lebih besar.

3.     Herb lax : Agen detoks yang paling berkesan bagi membersihkan usus dan memudahkan 
                        penyerapan semua vitamin yang masuk ke dalam badan. Juga boleh membantu                              untuk mengempiskan perut. Najis yang terkumpul dalam usus biasanya                                          menyebabkan perut kelihatan lebih buncit daripada biasa.

4.  *ESP : Khasiat protein soya memberikan tenaga dan rasa kenyang yang berpanjangan. ESP  mempunyai nilai indeks glisemik yang rendah. Paras gula dalam darah akan terkawal kerana makanan yang GI rendah akan melepaskan gula ke dalam darah secara perlahan-lahan dan tenaga akan dibekalkan sedikit demi sedikit. Proses pelepasan tenaga secara perlahan akan menyebabkan perut rasa kenyang yang berpanjangan. Jadi..bagi yang ingin kawal selera makan atau nak turunkan berat badan, ESP adalah pilihan terbaik untuk anda.

5.  *Cinch Shake : Bertindak untuk membina otot dan mengelakkan badan kita daripada menggelebeh apabila berat badan berkurangan. Cinch Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati disamping mengurangkan berat badan. Rumusan yang diperkaya dengan Leucine iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, Leucine dalam Cinch Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

6. *Cinch Energy Tea Mix : Mengurangkan keinginan untuk makan, membantutkan pembinaan sel 
                                        lemak, meningkatkan metabolisme badan serta memberikan tenaga ketika                                           kita sedang berdiet.

7.*Omega Guard : Memainkan peranan penting dalam proses pembakaran lemak. Lemak omega 3 dalam minyak ikan membuatkan badan kita bertindak balas dengan hormon leptin. Leptin berfungsi untuk memberi isyarat kepada badan untuk mengurangkan selera makan & serta meningkatkan tahap metabolisme badan. Ia juga membantu untuk menukarkan lemak yang tersimpan dan ditukarkan kepada tenaga.

Bilakah waktu yang sesuai untuk saya makan suplemen yang banyak2 ni?

1.     taraaaa..yang ni kena buat pembelian melalui saya barulah saya share jadual makan yang tepat.

Bolehkah diet saya berjaya?

1.     Pastikan anda mengambil jumlah air kosong yang mencukupi. Setiap 25kg berat anda = 1 liter air 
        yang perlu diminum.
2.     Pastikan anda melakukan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.
3.     Banyakkan makan sayur-sayuran & buah-buahan.
4.     Makan dengan kerap tetapi dalam jumlah yang sedikit-sedikit.
5.     Ambil ukur lilit badan anda kerana adakalanya berat tidak turun tetapi shape badan anda telah 
        berubah dan semakin mengecil.
6.     Usah cepat putus asa, kuatkan semangat untuk kurus.

Siapakah yang sesuai mengambil set Slimming Optimum ni?

Mereka yang mengalami masalah berat badan berlebihan dan ingin mendapatkan tahap kesihatan yang baik dengan berat badan yang ideal.

Bagaimanakah cara nak dapatkan set ini?

Anda boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut. 
sms/whatsApp 012 9522559

Tuesday, 12 November 2013

Bagaimana meningkatkan selera makan anak anak

Walaupun kita telah cuba sedaya upaya untuk mempelbagaikan juadah yang disaji, namun si anak masih juga enggan makan. Kalau makan pun habis setakat dua ke tiga sudu saja.

Lebih merunsingkan lagi adalah apabila perkara ini turut mengundang permasalahan lain seperti berat badan anak tak naik atau naik terlalu sedikit mahupun sembelit berikutan kurangnya pengambilan serat dalam diet seharian mereka.

Bagi mengatasi masalah ini, pemberian Mealshakes kepada anak-anak berusia setahun ke atas ternyata mampu membantu. Bukan sekadar untuk mencetus dan meningkatkan selera makan anak anda malah masalah sembelit juga turut boleh diatasi dengan mudah.


Berikut saya kongsikan serba sedikit fakta dan kelebihan Mealshakes:
  • multivitamin dalam bentuk serbuk yang diperkayakan dengan 24 vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh anak-anak yang sedang membesar
  • sesuai untuk diambil oleh semua lapisan individu bermula dari seawal usia setahun ke atas
  • sangat sesuai untuk individu-individu yang tidak suka atau tidak boleh menelan pil
  • diperkayakan dengan protein, kalsium, magnesium, serat, anti oksida dan banyak lagi
  • berperisa French vanilla yang sangat lazat
  • membantu meningkatkan tahap imuniti dan selera makan anak-anak
  • membantu mengatasi masalah sembelit khususnya untuk anak-anak
  • sesuai untuk dijadikan sarapan pagi yang lazat dan berkhasiat
  • satu canister mampu bertahan sehingga berbulan-bulan lamanya

Seterusnya, kita tengok pula hasil yang telah diperolehi oleh dua orang ibu yang telah memberikan anak-anak mereka Mealshakes:

Testimonial 1: Sembelit anak dah tak ada, selera makan juga bertambah-tambah



Testimonial 2: Dulu makan 2 ... 3 suap sahaja ... sekarang boleh habis semangkuk. Berat badan pun dah naik 1kg sebulan berbanding dulu 0.5kg untuk 2 bulan.



Memang tak rugi sebenarnya kalau ibu bapa diluar sana keluarkan sedikit duit demi anak-anak tersayang. Lagi pun, jika permainan dan baju mahal-mahal mampu dibeli, kenapa pula tidak sesuatu baik dan bermanfaat untuk anak anda? Apa yang penting, kesihatan dan tumbesaran mereka terjaga. Dan anak-anak anda juga pasti akan lebih ceria heee. 

Oleh itu, bagi semua ibu bapa di luar sana yang agak-agak dah nak putus asa disebabkan oleh masalah anak susah makan mahupun bagi ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang mudah jatuh sakit dan sembelit, buatlah pilihan yang tepat dengan memberikan mereka Mealshakes.

Nak dapatkan Mealshakes pada HARGA KENGKAWAN? 

Mahu membuat tempahan?

goodnaturalheal@gmail.com
 http://3.bp.blogspot.com/-4_lUoZ6E69g/UPQiicocOII/AAAAAAAABps/YKvglfIETlc/s1600/sms+or+whstsapp.JPG  Rahimin 012 9522559
Sila la ye..

Thursday, 7 November 2013

VIVIX merupakan tonik anti-penuaan

Siapa tak kenal Ayu Raudhah yang cantik jelita itu kan? Disini terdapat tips kecantikan yang diamalkan oleh Ayu Raudhah untuk kekal sihat dan cantik sentiasa.

 

 

 


Ayu Raudhah, yang juga adik kepada pelakon jelita Rozita Che Wan ini, dalam salah satu tipsnya mengatakan yang beliau mengamalkan minuman VIVIX  dari Shaklee sebagai supplement harian beliau.

Antara lain tips-tips yang diamalkan oleh Ayu Raudhah sendiri:-

Tips kecantikan wajah
- Membersihkan dan menjaga muka dengan kerap
- menyapu ais pada muka untuk merawat kulit bermasalah
- Menjalani rawatan muka dari produk2 yang dipercayai

Tips kesihatan rambut
- menggunakan daun bunga raya

Tips kesihatan tubuh badan
- menjaga pemakanan
- melakukan senaman (bangkit tubi 50 kali sebelum tidur)
- mengamalkan sirap Shaklee (Vivix)


 

 

 



 

VIVIX merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.
  • Bagi anda yang tidak hamil/menyusukan anak, cubalah Vivix untuk kesihatan optimum.
  • Sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout,dan macam-macam lagi.
  • Sesuai untuk warga tua dan mereka yang mengalami masalah menelan vitamin berbentuk pil.  
  • Hadiahkan kepada ibu bapa. 

 

 Hubungi saya untuk harga istimewa dan konsultasi PERCUMA !

Wednesday, 6 November 2013

Bagaimana Mengatasi Kembung dan Sakit Perut

Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini. Selain diambil begitu sahaja, pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

Siapa yang Memerlukan Peppermint Ginger Plus?
  • Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sickness
  • Mereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
  • Mereka yang sering mengalami masalah gastrik dan angin
  • Mereka yang sering mengalami kembung perut
  • Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan.
Manfaat Peppermint Ginger Plus

1) Pudina (Peppermint)
  • Melegakan otot perut, Ia mempunyai kesan penenang
  • Membantu dalam penghadaman.
  • Membantu mengurangkan mabuk laut/darat.
  • Membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit
  • Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makanyang timbul kesan dari rawatan kemoterapi.
  • Pudina meransang pengeluaran peluh, oleh itu menyekat demam apabila seseorang itu mengalami selsema
  • Rasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan meningkatkan fokus.
2) Halia
  • Halia meransang rembesan enim salvia untuk pencernaan makanan.
  • Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakid haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang).
  • Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan.
3) Pokok adas (fennal)
  • Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. 
  • Juga, Ia dapat membantu dalam masalah elergi dalam saluran usus.
4) Cekur Manis (anise)
  • Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. 
  • Meransang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa
  • Melegakan haba dimusim panas dan lembab
  • Memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut 
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.

Monday, 4 November 2013

KONGSI TENTANG KEBAIKAN CINCH ENERGY TEA MIX SHAKLEE



Siapa yang belum pernah dengar pasal CINCH ENERGY TEA MIX Shaklee..
Mesti ramai yang tidak tahu kan yang Shaklee pun ada Produk berasaskan Teh ni...

CINCH ENERGY TEA MIX ini termasuk dalam Set Kurus Shaklee...
Kenapa ye dia dimasukkan dalam Set Kurus Shaklee:

Sebab ia boleh membekalkan tenaga kepada yang tengah dalam proses diet yang sihat untuk kurus...

 kebaikan CINCH ENERGY TEA MIX ini

* sebagai penggalak TENAGA semulajadi
* Ditambah dengan Taurina yang meningkatkan tenaga dan ketahanan badan
* Pilihan alternatif terbaik untuk menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh.
* TANPA GLUTEN , tanpa perisa, pewarna dan bahan pemanis tiruan.

Antara ekstrak utama yang ada dalam CINCH ENERGY TEA MIX 

1) TAURINA
2)MATCHA GREEN TEA - Teh Hijau gred tertinggi dari Jepun
3)RED TEA EXTRACT
4)WHITE TEA - Teh yang menjalani pemprosesan paling minimum
5)ROOIBOS RED TEA- tumbuhan herba dari Afrika (dikenali sebagai 
THE MIRACLES TEA/LONG LIFE TEA)

Tahukah kawan-kawan perbezaan Teh ini dengan teh-teh lain yang anda minum?

sebab banyaknya ekstrak dalam ia..


1) MATCHA GREEN TEA
* antioksida yang sangat tinggi
* energy booster
* metabolisme booster
* bakar kalori up to 4x

2) TAURINA
* menggalakkan metabolisme
* lebih bertenaga
* larutkan lemak
* membantu menghasilkan otot tanpa lemak

3) WHITE TEA
* membakar lemak-lemak berlebihan
* menghalang penghasilan sel lemak yang tidak perlu
* meningkatkan metabolisme
* juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan antioksida yang lebih tinggi berbanding teh hijau.

4) ROOIBOS RED TEA
* melarutkan lemak
* meninggikan kadar metabolisme iaitu pembakaran lemak
* agen detox yang kuat

5) RED TEA
* Salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol -
pejuang kanser yang kuat
* Polifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas
*merupakan antioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebagai agen yang boleh menghalang tumor dari merebak

CINCH ENERGY TEA MIX ini bukan sahaja mempunyai pelbagai khasiat seperti di atas, 
malah ia :

1) Rendah kandungan Kafein (Teh Putih)
2) Membantu merendahkan tekanan darah tinggi
3) Mengurangkan kolestrol
4) Melindungi jantung dan peredaran darah seluruhnya
5) Menguatkan tulang
6) Antibakteria dan antiviral
7) Menggalakkan kulit yang sihat
8) Mengurangkan gula dalam darah. Membantu mengurangkan gejala kencing manis
9) Baik untuk pencernaan dan boleh mengelakkan cirit birit
10) Membantu melawan penyakit seperti athma dengan mengembangkan saluran pernafasan

Banyak kan fungsi CINCH ENERGY TEA MIX ni...Memang amat bagus untuk buang berat badan berlebihan. 

Bagi yang kurang bersenam dan yang kurang melakukan aktiviti fizikal amat-amat digalakkan ambil      CINCH ENERGY CINCH TEA MIX ini kerana ia membantu untuk boost metabolisme kita.

CINCH ENERGY TEA MIX datang dalam sachet yang mudah bagi setiap satu hidangan dan boleh diminum secara panas atau sejuk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...