Thursday 22 August 2013

Berkongsi Tentang Vitamin B Complex untuk kulit cantik

Assalamualaikum...pagi2 ni kita bercerita tentang kecantikan pula ye...hihih...semua orang nak cantik dan lawa bukan? Ok tips untuk hari ini adalah petua untuk cantik. Untuk sentiasa kelihatan cantik berseri, kita haruslah amalkan pengambilan vitamin B Compleks setiap hari. Tahukah anda, vitamin adalah vitamin yang sangat penting untuk tubuh kita...vitamin B adalah vitamin larut air air, jadi badan kita perlu mengambil vitamin B setiap hari. 
Di bawah adalah contoh makanan mengandungi vitamin B. 

Contoh makanan mengandungi vitamin B

Jika tidak mampu mengambil kesemua jenis makanan yang mengandungi 8 jenis vitamin B Complex yang diperlukan oleh badan, anda disarankan untuk mengambil vitamin B Complex Shaklee. Ianya selamat dan semula jadi tanpa pewarna, pengawet mahupun perisa tiruan.


Maafkan saya kerana imej yang kaburrr...

Always remember Vitamin B Complex, B = is always for Beauty :-)


Korang nak tahu tak? Kalau  orang yang mahu jaga kulit dan sentiasa kelihatan awet muda mereka wajib amik vitamin B Complex?? Eh, ye ke..kenapa ye??Apa yang hebatnya B Complex ni? Yes..B complex memang hebat cuma tidak ramai yang perasan tentang keperluannya.Ia juga setanding dengan keperluan vitamin C & E jika kita benar2 inginkan kulit yang cantik... Tanpa vitamin B, pengambilan vitamin C & E seperti kurang lengkap...

Mari kita lihat kelebihan B Complex:



lebih nye b complex berbanding vitamin C & E ialah, B Complex anti stress, membantu untuk melindungi kulit daripada pancaran cahaya matahari dan melancarkan perjalanan darah..ini antara peranan B Complex, banyak lagi kelebihannya sebenarnya..tapi saya cuma fokuskan pada bab cantik dahulu hehehhh. Tahukah anda, kekurangan B Complex boleh menyebabkan kulit kusam...oh tidakkkk!

Bagaimana B Complex berfungsi untuk anda jadi cantik :

1) Anti stress- apabila kite stress urat2 muka kite akan bekerja lebih kuat berbanding urat2 ketika kita senyum..dan sewaktu stress kita cenderung untuk mengerutkan muka..kerutan2 stress tu boleh menyebabkan kedut2 pada wajah..

2) Membantu melindungi kulit daripada pancaran matahari- salah satu punca kulit kusam adalah terlalu banyak terdedah pd sinar uv. Kulit ini kalau dah kusam memang mengambil masa untuk dipulihkan..

Pengambilan B Complex sememangnya langkah yang bijak.
Saranan saya, jika anda sering terdedah kepada cahaya matahari, lebihkanlah pengambilan B Complex dalam diet anda bagi mengelakkan kerosakan kulit yang serius.

3) Melancarkan perjalan darah- kita semua tentu tahu kan perjalanan darah yang baik menampakkan wajah lebih muda. Sebabi tu lah semasa membuat rawatan muka (facial) , beautician akan end up treatment dengan facial massage..mengapa ye??sebabnya, mereka nak stimulate blood circulation kita..perjalanan darah yg baik membantu kite kelihatan lebih muda..wowww! Ia juga mampu dan menghilangkan tekanan pada badan dan wajah..seterusnya kita akan kelihatan ceria & lebih berseri2...


Jom dapatkan vitamin B Complex anda sekarang. Hanya RM53.75 sebotol untuk 120 tablets. Hubungi saya untuk mencuba :-) Harga Istimewa boleh dibincangkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...